Over WerksaamBeter

Medewerkers

Naomi van der Horst

Naomi van der Horst |

Naomi van der Horst, directeur WerksaamBeter, heeft na jarenlange ervaring in 't zakenleven het roer omgegooid.

Met de oprichting van Werksaambeter geeft ze invulling aan een filosofie die recht uit haar ondernemershart komt: in Nederland zijn er heel veel mensen met een rugzakje die een kans verdienen op de arbeidsmarkt. Bedrijven spelen daarbij een beslissende rol. Het mooie van dit verhaal is dat de ondernemingen die dit begrijpen, daar zelf succesvoller door worden. Medewerkers raken meer betrokken en gemotiveerd, het ziekteverzuim wordt teruggedrongen. Onze visie: bied iedereen met arbeidsgeschiktheid een eerlijke kans op de arbeidsmarkt, en dus een kans op een betere toekomst.

Naomi vertelt: "Door mijn opvoeding en later mijn studie heb ik de tools in handen gekregen om onafhankelijk te zijn. Persoonlijk denk ik dat dit misschien wel het belangrijkste is wat er is, je onafhankelijkheid. Mede omdat ik ben opgegroeid met een dove broer weet ik van dichtbij dat dit niet voor iedereen zomaar binnen handbereik ligt. Het is een van de redenen geweest om WerksaamBeter op te richten. Het hebben van betaald werk vormt de basis van je onafhankelijkheid. Niet alleen op financieel gebied, ook sociaal gezien. Er zitten nu ruim 600.000 mensen thuis, een groot deel hiervan heeft afstand tot de arbeidsmarkt. Dagelijks zetten wij ons er bij WerksaamBeter voor in om dit aantal kleiner te maken. Iemand zijn onafhankelijkheid geven is het mooiste wat je kan doen!

Marjolijn Jansen

Marjolijn Jansen |

Een mooie carrière bij verschillende organisaties in ICT, personele dienstverlening en sociale zekerheid eindigde in juni 2019 als IT Projectleider bij de Goede Doelen loterijen in Amsterdam-Zuid. Een prachtige organisatie die met haar fondsenwerving een grote bijdrage levert aan betere en duurzame wereld. Bijna twintig jaar waarin ik heel veel geleerd heb, persoonlijk gegroeid ben en vooral enorm veel plezier gehad heb. Tot (meer dan) vier dagen werken op een A-kantoorlocatie, op ruime afstand van mijn twee prachtige dochters van vijf en acht jaar in Baarn niet meer was waar ik wilde zijn. Tijd voor bezinning! 

Mijn verlanglijstje begon zich te vormen: niet al te veel reistijd, hoge mate van betrokkenheid, meer gericht op mens dan techniek, kleine tot middelgrote organisatie, flexibiliteit in werkuren, bevlogen collega’s en bij voorkeur met (sociaal) maatschappelijke impact. Bij de loterijen heb ik mogen kennismaken met heel veel initiatieven en prachtig werk van goede doelen waar we met elkaar heel hard voor werkten. Van betekenis zijn voor je omgeving voegt echt iets toe en geeft veel persoonlijke voldoening. 

Al heel snel kwam WerksaamBeter op mijn pad en hier is mijn complete lijstje afgevinkt. Hoe mooi is dat! En, als kers op de taart, ik ervaar een enorme klik, de inspiratie vliegt me na een week al om de oren en de creativiteit spat ervan af. 

Werken aan een inclusieve samenleving en het verleggen van een steen die bepalend is voor de toekomst van mensen. Ik zie het als een voorrecht dat ik daar met passie mijn werk van mag maken en mijn eigen talenten voor mag inzetten.Het is mijn kracht om mensen en processen in beweging te zetten. Uitdagen voor verandering vanuit een open, oordeelvrije en integere benadering, zonder daarbij verschillende belangen uit het oog te verliezen. 

Ik heb enorm veel zin om samen met Joni en Naomi het verschil te maken.  

 

Dorine Lippmann

Dorine Lippmann |

Wat heb je nodig als gemotiveerde 60+ op zoek naar werk; een kans!

Vacaturesites afstruinen, uitzendbureaus binnenlopen, solliciteren, soms op gesprek mogen komen, afgewezen worden (soms duidelijk waarom, soms met erg vage redenen), ik heb het allemaal voorbij zien komen. Een parttime baan waarbij ik sociaal maatschappelijk kon bijdragen, het moest er toch zijn?

In mijn omgeving kreeg ik ook uiteenlopende reacties. Variërend van goed bedoeld: “Natuurlijk vind jij iets”, (nou, zo vanzelfsprekend is het nou ook weer niet..) tot heel direct: “Je kan het vergeten, op deze arbeidsmarkt kom jij met jouw leeftijd niet meer aan de bak”, (hoezo niet??), met de nodige discussies tot gevolg. Mijn gedachten waren namelijk anders. Ergens moesten toch mensen zijn die denken in mogelijkheden in plaats van problemen. Waar met een positieve blik gekeken wordt naar vaardigheden, kennis en instelling en niet naar leeftijd.

Deze manier van denken mocht ik volledig aantreffen toen ik kwam kennismaken bij WerksaamBeter om te informeren naar wat zij wellicht voor mij konden doen. Toen ik naar buiten liep met een aanbod om hier te komen werken hoefde ik er dan ook niet lang over te denken. Meer dan graag zelfs!

Mijn hele loopbaan heb ik voor en met mensen gewerkt. In alle jaren in de horeca, uitzendbranche, reisbranche en als coach/trainer en therapeute stond klantgericht handelen altijd voorop. Met alle opgedane ervaring kan ik bij WerksaamBeter werkend vanuit dit perspectief zowel de interne collega's, als onze opdrachtgevers en kandidaten goed ondersteunen.

Er zijn zoveel mensen met zoveel redenen waarom iemand afstand kan hebben tot de arbeidsmarkt. Soms zat het iemand mee, soms zat het tegen. Je hebt zeker zelf zaken in de hand, maar ook niet alles. Daarom is SROI zo belangrijk en kijken vanuit het nu het enige moment wat telt. Kan iemand weer starten en bouwen aan zijn of haar toekomst vanaf vandaag, dan heeft hij of zij morgen een mooi gisteren.

Marianne Uithoven

Marianne Uithoven |

Na een succesvol werkleven van 31 jaar, binnen de olie- en gasindustrie werd het tijd voor iets anders. Dat "anders" was niet zo gemakkelijk te vinden. Solliciteren na zoveel jaar is niet zo eenvoudig. Er wordt op een hele andere wijze geselecteerd. Daar moet een mens wel even aan wennen.

Ik wist wel wat ik niet wilde, maar ook niet wat wel. Heel lastig, daar ik zo’n beetje alles heb gedaan in mijn carrière; financiële administratie, receptie, planning, supply chain, douanezaken, voorraadbeheer, etc.

Na 1,5 jaar vruchteloos solliciteren en de nodige afwijzingen werd ik uiteindelijk benaderd door WerksaamBeter voor een mogelijke positie als Coördinator Social Return. Na het lezen van de functieomschrijving voelde dit als thuiskomen, hier werd ik gelukkig van. Ergens in kunnen duiken, uitzoeken, orde scheppen en bedrijven ondersteunen. Kers op de taart was dat het een onderwerp was dat mij vreemd was. Een hele andere wereld dan waar ik vandaan kwam. Ik kreeg de mogelijkheid om mij dit eigen te maken. 

Nu vertoef ik al een aantal jaar in de wereld van Social Return en zie hoe bedrijven hiermee omgaan. Er is veel behoefte aan hulp met het inventariseren van de verplichtingen en invulling SROI en advies. De benadering van SROI door de verschillende Gemeenten en Provincies is overal anders. De mogelijkheden tot invulling zijn legio. Hersenkrakers, daar ben ik dol op!.

Samen met WerksaamBeter mogelijkheden onderzoeken voor het plaatsen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt is voor mij de gelegenheid om mezelf uit te dagen en ondertussen ook iets positiefs te doen ten behoeve van het maatschappelijk belang.

Kim van Breukelen

Kim van Breukelen |

In Coronatijd van baan wisselen? Je lijkt wel gek! Nee hoor, na de gesprekken met Naomi en Marjolijn voelde ik dat ik bij WerkSaamBeter aan het juiste adres was. Om nou te zeggen dat ik het in mijn vorige baan rustig had wil ik niet zeggen, met een baan in de zorg is het de afgelopen periode zeker niet saai en al helemaal niet rustig geweest. Toch begon het bij mij te kriebelen en ben ik toe aan nog meer reuring en persoonlijke ontwikkeling.

Mensen blij maken met een baan, zij het betaald of vrijwillig, is al een langere periode de rode draad in mijn werkende leven. Bij WerkSaamBeter komen voor mij twee werelden samen, de uitzendbranche waar ik eerder al met veel plezier in heb gewerkt en de focus op de werkzoekenden waarvoor het geen easy way is in het zoeken van een baan. Dat er meer hobbels genomen moeten worden zie ik alleen maar als een uitdaging. Hoe meer hobbels des de groter is dan ook de euforie als iets slaagt.

Zelf heb ik ook te maken gehad met het UWV en daarin de lastige weg om dan weer in het werkveld te komen. Destijds heb ik het geluk gehad dat er een leuke baan uit het vrijwilligerswerk kwam rollen. Hiervoor heb ik ook kansen gehad en werd er in mij geloofd, die persoon wil ik nu ook graag voor anderen zijn.

Met mijn enthousiasme, gevoelige snaar en nieuwsgierigheid naar meer zal ik het ongetwijfeld naar mijn zin gaan krijgen bij WerkSaamBeter. Wat me vooral aanspreekt is het kleine team, waarin ik met mijn kennis en ervaring hoop het verschil te maken!

Register Normering Arbeid

Werksaambeter voldoet aan de eisen van het SNA keurmerk voor alle uitzendondernemingen en (onder)aannemers van werk.

sna

 

Contact

U kunt een email sturen naar info@werksaambeter.nl of bellen naar 06 511 69 850

linkedin Instagram twitter facebook
Axivorm Webdesign

email info@werksaambeter.nl
leveringsvoorwaarden klik hier
Privacybeleid Klik hier