Blogs
Introductie: Joni Hoogenboom
Bij WerksaamBeter werk ik als office manager en neem ik alle voorkomende werkzaamheden voor mijn rekening. Vanuit mijn eerdere werkervaring heb ik grote affiniteit met mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Ik heb heel veel zin om samen met Naomi verder te bouwen aan het succes van WerksaamBeter. Het maakt mij enthousiast dat ik een onderdeel zal zijn van een bedrijf dat zich voor deze doelgroep inzet. Ik vind het heel belangrijk om mensen die om wat voor reden dan ook in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen toch een kans te bieden.
Voor de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening heb ik vier keer stage gelopen. Tijdens het derde jaar van de opleiding heb ik stage gelopen als klantmanager werk bij BBS Werk & Inkomen. Hier begeleidde ik onder andere mensen die in de uitkering zitten naar werk. Daarna heb ik stage gelopen bij BBS Werk & Inkomen als klantmanager inkomen. De taak die ik hierbij had was om gegevens van mensen die een uitkering aanvragen te controleren of gegevens te controleren van mensen die bijzondere bijstand aanvragen enzovoorts. In het vierde jaar schrijf ik een artikel over werkeloosheid onder 55 plussers. Verder heb ik een businessplan gemaakt voor het opzetten van een uitzendbureau voor mensen met een verstandelijke beperking. Kortom: al deze werkervaring sluit heel goed aan bij mijn werk bij WerksaamBeter.
Ik zie er naar uit mijn bijdrage te leveren om mensen naar een betaalde baan te helpen. Dit vind ik belangrijk omdat het veel met mensen kan doen wanneer zij geen werk vinden. Ik heb dit in mijn persoonlijke situatie ook meegemaakt. Ik hoop dat wij zoveel mogelijk van dit soort situaties kunnen voorkómen door ons in te zetten voor mensen die hiermee te maken hebben. Ik wil mensen die in desbetreffende situaties zitten ondersteunen om hun eigenwaarde te sterken. Het ondersteunen en begeleiden van mensen is mijn passie.